600 - 800 |
Schodzenie się dzieci do żłobka. Zabawy indywidualne według inwencji dziecka w kącikach zainteresowań pod opieką opiekunki. Zabawy integracyjne, zabawy ruchowe ze śpiewem. Prace porządkowe w sali. |
800 - 830 |
Przygotowanie do śniadania. Zabiegi higieniczne i czynności samoobsługowe. |
830 - 900 |
Śniadanie. Karmienie i pomoc przy spożywaniu posiłku. Uczenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. |
900 - 915 |
Czynności higieniczno – sanitarne po posiłku. |
915 - 930 |
Realizacja zadań wychowawczo – edukacyjnych poprzez zabawę. Zajęcia dydaktyczne wspomagające rozwój w sferze językowej, przyrodniczej, plastycznej, muzycznej. Zabawy ruchowe, tematyczne, konstrukcyjne. |
930 - 945 |
Drugie śniadanie. |
945 - 1045 |
Kontynuacja zadań wychowawczo – edukacyjnych poprzez zabawę z całą grupą. |
1045 - 1100 |
Przygotowanie do posiłku. Zabiegi higieniczne i samoobsługowe. |
1100 - 1145 |
Obiad. Karmienie i pomoc przy spożywaniu posiłku. Uczenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. |
1145 - 1200 |
Przygotowanie do odpoczynku. Zabiegi higieniczne i czynności samoobsługowe. |
1200 - 1345 |
Czas na sen lub leżakowanie. Słuchanie muzyki relaksacyjnej, kołysanek. Czytanie przez opiekunkę wybranych bajek. Słuchanie nagrań bajek z płyt CD. |
1345 - 1400 |
Zabiegi higieniczne i pielęgnacyjne. |
1400 - 1430 |
Podwieczorek. |
1430 - 1600 |
Zabawy swobodne dzieci pod opieką opiekunek. Wspólne sprzątanie sali. Rozchodzenie się dzieci do domów. |
PLAN DNIA DZIECI MŁODSZYCH (od 6 mies. do ok. 18 miesiąca życia)
Dzień dzieci młodszych zorganizowany jest według indywidualnych potrzeb każdego dziecka. Dzięki temu chcemy zapewnić im poczucie bezpieczeństwa organizując warunki zbliżone do domowych, a także możliwość prawidłowego rozwoju psychoruchowego. Codzienny plan uwzględnia m.in: posiłki, zabiegi pielęgnacyjne i higieniczne, drzemki, zabawy edukacyjne, manipulacyjne wspierające rozwój ruchowy, w tym naukę raczkowania i chodzenia.